Szukaj na tym blogu

logo

logo
sklepik winkel shop

poniedziałek, 4 lipca 2011

swiadome rodzicielstwo czyli stara matka

Wlazlam na temat w onecie o rodzicach po 40. Moja mama miala 20 lat kiedy przyszlam na swiat ,23 moja siora i 31  moj brat. Rola matki wedlug standardow polegala na zywieniu,  ubraniu i wyslaniu do szkoly.
Reszta to idz na pole i sie pobaw. Socjalne kontakty ,odwiedziny u rodziny czy znajomych uciela w ramach oszczednosci jak mowila. A tak naprawde to powodem byl jej ojciec i jego pijanstwo.
Nie bawila sie z nami ,nie pomagala odkrywac swiata. Zakupy? Najpierw nie bylo kasy a teraz .....Najlepiej przyniesc do domu i to to co ona chciala . Graniczy z cudem? ano tak.
To z tata jezdzilismy na wycieczki zakladowe .Tam odkrywalam inny swiat. Mama nie chciala z nami jezdzic.
Pamietam jak tata przyszedl do domu z informacja o 2 dniowe wycieczce. Mama oznajmila ze boli ja brzuch i ma biegunke ( wycieczka za 2 tyg).Tata nas zapisal i mamie kupil jagody i czekolade. Byla wsciekla ale pojechala. Moja ciotka ,slazaczka powiedziala kiedys  ze gdzie chlop tam i ona bar, impreza czy kanapa w domu. Na dobre i na zle i jak chcesz chlopa  przy sobie zatrzymac to trzymaj sie tej zasady,tylko nie przesadzaj.Chlop jak pies,tez musi sie wypuscic. Ale jak zdradzi lub uderzy skop po jajach i wywal za drzwi. Bo to sie powtorzy .Jak amen w pacierzu. sama sie tej ostatniej czsci nie trzymala. Wujek ja bil do momentu wyjazdu do Niemiec. Tam sie boi ze sasiedzi doniosa.
Ja jestem aktywna , nie chce sie zamienic w moja mame. Interesuje mnie swiat ,fascynuje. Zwykla przechadzka to cos cudownego. I to chce przekazac moim dzieciom. Nie stawaj w miejscu.ten spokoj to tylko pozory. Swiat i tak sie rusza i idzie do przodu. Czy chcesz czy nie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz